Wednesday, January 13, 2010

由<南京南京>到<最後武士>到我自己

早前因為工作關係,
book左戲院一間house睇<南京南京>.
<南京南京>上映時,
我完全唔想睇,
估唔到依家因為工作被迫睇.
我用"被迫",
係因為我好怕睇咁沉重的歷史電影.
我連睇木村的CHANGE都會投入到眼濕(係集集都會!)
我點可能係戲院睇<南京南京>!?
但我竟然無喊,眼濕都無!
唔係拍得唔好,
而係拍得太好,太真,
反而令我喊唔到.
我一路睇,真係一路問,
點解可以咁無人性?
點解可以咁對中國人?
點解可以咁對待一個人?
而最大的點解係,
點解係同一時間入面,
可以有咁大班人都咁無人性?
呢大堆點解令咁眼淺的我都一時流唔出一滴眼淚.
呢大堆點解一直無答案,
直到呢排我無意中係電視睇<最後武士>The Last Samurai時,
我終於知道點解.
<最後武士>The Last Samurai係03年上映,
我無睇,因為我覺得Tom Cruise個髮型唔好睇!
我起初都唔多集中望個電視,
但愈睇愈有意思.
最吸引我的係一個叫勝元盛次(Katsumoto)的日本武士.
因為當時日本正值明治維新時期,
明治天皇要日本全盤西化,捨棄日本的傳統文化,
當中包括廢除武士道.
勝元盛次(Katsumoto)力保武士精神,
隱居係深山......
故事到最後係Tom Cruise同勝元盛次(Katsumoto)的武士軍隊,
用代表"勇武"的武士刀對抗用西洋火槍的政府軍.
個一幕戰爭好難忘,
武士道建基於義、勇、仁、禮、誠、名譽、忠義、克己.
個一幕,
一個個堅守義、勇、仁、禮、誠、名譽、忠義、克己的武士,
都死係西洋火槍之下.
兩邊對峙的都係日本人,
但係一邊著西洋軍服,
一邊著武士服.
到最後的武士勝元盛次(Katsumoto)都死埋,
我明白點解會有南京大屠殺,
因為日本將自己本身的義、勇、仁、禮、誠、名譽、忠義、克己,
一下子都抹殺了.
連自己的文化同精神都可以抹殺,
咁去屠殺其他人又有几困難?
我對日本的武士道唔熟悉,
我只知道武士要履行義、勇、仁、禮、誠、名譽、忠義、克己,
咁樣先能够保持榮譽尊嚴,
如果唔係,
就要切腹.
我覺得武士道本身好淒美.
咁淒美的武士道比日本人自己抹殺左,
淒美之中又再添上可悲.
原來最可怕的事係自己抹殺自己.
咁我自己呢?
返工賺錢供樓......強化自己的同時,
我又係咪抹殺緊自己內在的精神?理想?希望?
......
再諗我怕會飄到好遠!
係時候停一停!
龍哥


No comments: